Hutsik

Total: 0,00 €

8 urte (3. maila)

Aplikazio honetan Euskal Herriko lau dantza ezagutzeko aukera izango duzu, Euskal Curriculumaren berariazko edukien artean ditugunak, lauak, hain zuzen ere:

Zapatain-dantza, Esku-dantza, Xan Petrike eta Zazpi Jauziak. Xan Petrikek beste bi izen ditu: Bizkar-dantza eta Yan Petite qui danse.

Zapatain-dantza, Esku-dantza eta Xan Petrike irri-dantzak edo joko-dantzak dira. Joko-dantza esaten zaie dantza eta jokoa uztartzen dituztelako: dantza-pauso batzuek osatzen dute dantza, eta mugimendu jakin batzuek osatzen dute jokoa.

Egitura erritmiko sinpleak dituzte, eta horregatik, beharbada, dantzatzen dituzte umeek gaur egun. Baina sasoi batean, herriko gazteek egiten zituzten, denbora pasatzeko. Euskal Herri osoan daude hedatuta, baina Nafarroan eta Iparraldean, bereziki Luzaide eta inguruko herrietan, iraun dute bizirik gehienbat.

Bestalde, Euskal Herrian bizirik iraun duten dantzarik garrantzitsuenetarikoak Jauziak dira, eta euren artean Zazpi Jauziak da ezagunenetarikoa. Ardatza zirkuluaren erdigunea izanik, dantzariek erdigune horren inguruan egiten dute dantzan, elkarri heldu gabe. Hainbat pauso egin behar dira ordena jakin bati jarraituta, eta pauso horietako bakoitzak izen bat dauka; taldean ari den dantzarietako batek izendatzen ditu pausoen izenak, egiten diren heinean.

Ez izan lotsarik eta hasi dantzan!

0,00 €
Body: 

HELBURUAK:

Etxe ondoan edo herri-gunetik oso hurbil familiaren kontsumorako baratze txikiak, ortuak  izatea  ohikoa izan da gure herrietan, gure kulturan. 

Jolas  kooperatibo  honen bidez nekazari girora hurbilduz, eta ohitura horren transmisioa bermatu nahian, baratzean urtaro bakoitzean zer erein eta  zer landatzen den  ezagutuko dugu, eta baratzea zaintzeko egin behar diren lanetan murgilduko gara. Gure neska-mutilek baserriko nahiz hiriko baratzeko oinarrizko egutegia ezagut dezaten nahi dugu.

EZAUGARRIAK:

Edukia: Taula (50x50 cm), Pertsonaiak (3 Baserritar eta Basurdea), Basurdearen puzzlea (12 zati), Haziak eta landareak (18 fitxa), Ortuarien uzta (18 fitxa), Fruituen uzta (8), Lanak (9 fitxa),  eta dadoak (zenbakiduna eta berezia). Jolasteko arau zehatzak eta ortuarien egutegia aparteko orri batean.

NOLA JOLASTU:

HELBURUA

Jolasaren helburua da hiru baserritarren artean, kooperazioan, ahalik eta uzta gehien jasotzea. Baratzeko lanak ere egin beharko dituzte bide naturalak erabiliz, gainera! Eta naturaren egoerei eta basurdeari aurre egin! Ez da lan erraza!

Uzta batu baino lehen basurdeak bere 24 zatiko puzzlea osatzen badu, baserritarrek galdu dute jolasa!

Urrezko baserritarraren titulua lortzeko ortuarien eta fruituen artean 20 eskuratu behar dira, eta lurraren zaintzarekin lotutako 5 lan egin, guztien artean.

Zilarrezko baserritarraren titulua eskuratzeko ortuarien eta fruituen artean 13 eskuratu behar dira, eta lurraren zaintzarekin lotutako 3 lan egin, guztien artean.

JOLASTEKO ARAU ZEHATZAK KAXA BARRUAN.  

27,00 €
Body: 

HELBURUAK:

Euskaraz jolasten disfrutatuz euskararekiko atxikimendua garatzea, arau soileko talde jokoetan errespetuzko jarrerak erakutsiz jardutea, eta irakurketa-idazketa prozesura hurbiltzea.

Ezaugarriak:  22 txartel, taula eta 100 letra-fitxa.

NOLA JOLASTU:

Helduak eta haurrak elkarrekin jolasteak balio erantsia ematen dio jolasari. Helduak, batez ere lehenengo partidetan, jolasa aurkeztu, bideratu, behar denean lagundu, animatu… egin dezake.

Jolasten hasi baino lehen letren fitxak atera behar dira dauden euskarritik, eta gora begira jarri. Irudien txartelekin berdin egin, eta, ondoren, multzo baten jarriko dira, ahuspez. Konturatu zara txartel hauek puntuazio desberdina dutela? Puntuazioa silaba kopuruari lotua da (1, silaba bat; 2, silaba bi…).

Bakarka:

Txarteletako bat aukeratu, eta irudi hori bilatuko da taulan. Ondoren, dagozkion letrak hartuta osatuko da hitza, taulan bertan dagoen ereduari jarraituz. Hitza irakurtzen eta beraren esanahia igartzen saiatuko da. Horrela, nahi den beste hitz osatuko dira.

Binaka:

Txartel multzotik bat hartuko dute jolaskideek, txandaka, eta bien artean osatuko dute hitza taulan, horretarako behar diren letrak aukeratuz. Bien artean hitzaren esanahia asmatzen saiatuko dira.  Horrela nahi duten beste hitz osatu arte. Ondoren, bien artean zenbat puntu osatu dituzten kalkulatuko dute.

Txartel multzotik bat hartuko dute, txandaka. Txartela hartu duenak ahoz azaldu beharko dio kideari bere irudian ikusten duena, pistak emanez, baina, hitza bera esan gabe. Esaterako:  “ Jlasteko balio du, eta borobila da.”

Txartelak banaka hartu, eta silaba edo ahots-kolpe desberdinen arabera esaten joan: BAT (txalo bat), U-DA (txalo bi), PI-LO-TA (hiru txalo), TXI-ME-LE-TA (lau txalo)…

TALDEAN:

Hitzak ezkerretik eskuinera edo goitik behera osatu behar dira, ez edonola. Hau da, ezin da letra bat jarri, aurrekoa falta bada. Jokalari bakoitzak gehienez bi letra jarri ahal izango ditu. Jartzen baditu, beste horrenbeste jasoko ditu ahuspez dauden letra-multzotik.

Jokalariren batek taulako hitz bat osatzen badu, hitz horri dagokion txartela jasoko du, eta berari dagozkion puntuak egokituko zaizkio. Jokalariak ez badu taulan jartzeko behar den letrarik, txanda-pasa egin beharko du.

Jokalari guztiak letrarik ezin jarrita gelditzen direnean bukatzen da jokoa.

Kooperazio joko legez ere jolas daiteke: Puntuak kontuan hartu gabe, eta  irabazlerik gabe.

asmatu eta adostu, taldean, jolasteko era berriak.

Helduon laguntzarekin:

Hitza hartu eta irakurtzen saiatu. Hitzaren barruko soinuak edo fonemak identifikatu, ahoz. Esaterako: UDA hartuta, uuuuu-ddddd-aaaaa.

Soinu bat aukeratu (M, esaterako), eta soinu hori duten hitzak aurkitzen saiatu: (TXIMELETA, MENDIA). Jolas honetan dauden txarteletan oinarrituta edo umeei bururatzen zaien beste edozein hitz izan daiteke.

Erreferentzia:  14027

20,00 €
Body: 

HELBURUAK:

Euskaraz jolasten disfrutatuz euskararekiko atxikimendua garatzea;  arau errazak errespetatuz talde jokoetan gogoz eta kideekiko errespetuz parte hartzea, eta  honekin batera, sormena lantzea.

Euskal Herriko Ingurune naturala eta Euskal Mitologia ezagutzeko jakin-mina izatea, eta beraiekiko errespetuzko jarrerak garatzea.

Ezaugarriak:  Egurrezko taula, 4 Prakagorriren figurak, bi dado, eta poltsatxoa. Taularen neurria: 29x29 cm

NOLA JOLASTU:

Argitxo basora joan da, bere kriseilua etxean ahaztuta. Prakagorriek aurkitu dute kriseilua, eta,  zuen laguntza behar dute Argitxori kriseilua eramateko. Bihurtu zeuek ere Prakagorri eta lagundu Argitxori!

Basorako bidean, gauza asko aurkituko  dituzue:  ardiak, marigorringoak, amuarrainak, txantxangorriak, tximeletak, kuku-prakak, otso-aztarnak, haritzak, txibiritak, perretxikoak,  martin-arrantzaleak… Ezagutzen al dituzue?

Izaki magikoak ere aurkituko dituzue: Anbotoko Mari, Euskal Mitologiako jainkosa nagusia,  bere ahariaren ondoan;  erreka ondoetan bere adatsa urrezko orraziaz orrazten egoten den Lamia; basoko jaun eta jabe den Basajaun;  eta, azkenik, Tartalo begibakarra, erraldoi beldurgarria.  Eguzki-loreak ere izango dira bidean, zuen bidea errazteko.

Jolasteko bi era proposatzen dizkizuegu: 

. Kooperazioan: Jolaskide bakoitzak Prakagorri batekin jolastuko du, baina lau Prakagorriak helmugara iritsi arte ez da amaituko jokoa. Prakagorri bat helmugaratzen denean, bere txandak oraindik helmugaratu ez diren Prakagorriei laguntzeko erabiliko dira.

. Ohiko eran: Jolaskide bakoitzak Prakagorri batekin jolastuko du, eta, lehenengo iristen denak irabaziko du.

Ausartuko zarete jolasteko era eta arau berriak asmatzen eta adosten? Izan zaitezte joko-sortzaile!

Ez izan presarik helmugara heltzeko. Disfrutatu ibilbideaz! Prest zaudete abentura hasteko?

Erreferentzia:  14026

22,00 €
Body: 

HELBURUA:

Euskal Herriko mapa ezagutzea, ibi eta mendi nagusiak, herriak eta herrialdeak,  oinarrizko ondare arkitektonikoa ezagutzea, eta, azkenik, oinarrizko kultur tradizioa ezagutzea .

EZAUGARRIAK:

Euskal Herriko mapa osatzen duten 100 zatiko puzzlea. Beltzuneak dauden tokiak atzamarrez igurtzita azpian dauden irudiak bistaratzen dira. 61x38cm (puzzlea)

Erreferentzia:11012

22,00 €
Body: 

HELBURUA: Jolasean, norberaren gorputza ezagutuz, eta norberaren hezur eta organo nagusiak identifikatuz, hezkidetzan oinarritutako balioak garatzea, eta, besteekin, adiskidetasun harremanak gorpuztea.

EZAUGARRIAK: 30 zatiko 2 puzzle, aurretik nahiz atzetik jolasteko. Gorputz-atalen, hezurren eta organoen izenak idatzita (letra larriz).

NOLA JOLASTU:

Bakarka:

Bi puzzle ditu jolasak. Neskaren gorputza daukan puzzleak organoen puzzlea dauka atzealdean, eta mutilaren gorputza daukan puzzleak, hezurren puzzlea. Puzzle bakoitzak zati handiak eta txikiak ditu. Puzzlea egiteko era errazena da lehendabizi neurri handiko zatiekin osatzea erdialdea, eta, ondoren, zati txikiak jartzea, albo bietan, dagokien tokian.

Binaka:

Aukeratu zein puzzlerekin jolastu eta berari dagozkion zati txikiak banatu jolaskide bien artean. Txandaka, norberari egokitutako gorputz-ataletako bat hartu eta gorputz-atal horri buruzko informazioa emango zaio kideari, izena bera esan gabe. Jolaskideak igarri egin beharko du.

Taldean:

Puzzle baten  30 zatiak partaideen artean banatuko dira. Esaterako, bost  lagun badira, seina zati partaide bakoitzari. Puzzlearen erdialdeko ezkerreko zatia daukanak hasiko du jolasa. Ondoren txandaka jarraituko da, baldin eta hurrengo jokalariak jarrita dagoen zati horrekin uztartzen den zati bat badauka. Horrelakorik ez badauka, txanda jokatu gabe utzi beharko du.

Helduon laguntzarekin:

Jolas honek sexuen artean dauden berdintasun eta desberdintasunei buruz hitz egiteko aukera ematen du. Nesken eta mutilen organo berdinak eta desberdinak zein diren azalduko diegu, desberdinak baina osagarriak garela, sexu desberdintasunei buruzko errespetuzko balioak erakutsiz.

Erreferentzia:  14025

22,00 €
Body: 

Jokoaren helburua beste jokalariak aukeratutako hitza asmatzea da, hitz hori osatzen duten letrak igarriz. Euskaraz zein ingelesez jolasteko.

Jokalari bakoitzak zortzi letratako hitza pentsatuko du eta letraz letra osatuko du, euskarriaren goialdean horretarako dagoen tokian jarriko du, eskuinetik ezkerrera, eta jartzen  duenari begira, norberari begira, beste jokalariak ikus ez dezan. 

Jokalari bakoitzak beste jokalariak aukeratutako hitzak zer letra izan ditzakeen pentsatu beharko du eta letra horiez galdetu. Igartzen ez badu, urkatuaren irudian posizio bat mugituko du. Urkatuaren irudia bederatzi pausotan osatzen da. Irudi osoa agertzen ikusten duzunean galduta zaude!

Jolasteko ohiko eratik aparte, beste proposamen batzuk eskaintzen ditugu argibideetan: Bi euskarri, Hasten da, hasten da…, Nahaste-Borrastea, Irudiak idazten, Hitza, jolas, Arauak adosten, Ingelesez jolasten.

Joko honek hainbat oinarrizko konpetentzia garatzen lagunduko die neska-mutilei: 

  • gozatzen eta arazoei aurre egiten
  • parte hartzen, arauak errespetatzen
  • tresnak erabiltzen, mugimenduak koordinatzen
  • galderak egiten, arretaz entzuten
  • ordenatzen eta inferitzen 

ESAR SAILKAPENA: Arau soileko jokoa: Galdera-erantzuneko jokoa, oinarrizkoa.

20,00 €

Orriak

RSS - 8 urte (3. maila)-rako harpidetza egin